Pečovatelská služba má cenu za kvalitu. Už třetí za čtyři roky

18. 10. 2021

Anděl mezi zdravotníky. Tak se jmenuje nejnovější ocenění, které získala Pečovatelská služba Trutnov. Za poslední čtyři roky je to pro příspěvkovou organizaci města už třetí významné ocenění. „Vnímáme to jako další potvrzení, že naše snaha o vysoce kvalitní a profesionální práci je správná,“ vysvětluje ředitel Pečovatelské služby Roman Béla.

Uspět v anketě mohli jen ti, kteří trvale odvádějí špičkovou práci na nejvyšší úrovni. Nominaci prováděla profesní sdružení, pak se porovnávaly výsledky a způsob práce, posuzovalo se, kdo udělal co prospěšného. „Už jen samotná nominace pro nás byla oceněním, natož samotná cena. Je to pro nás jedna z nejprestižnějších cen,“ přiznává ředitel.

Jak se ale dá „změřit“ práce pečovatelské služby? Jedním z kritérií je například rychlost reakce na žádost o služby od nového klienta. V řadě českých měst trvá několik dnů až týdnů, než klientovi někdo začne služby poskytovat. V Trutnově je vše rychlejší. Do 24 hodin od prvního zavolání je u žadatele speciální tým, který provede sociální šetření, vyhodnotí situaci, a když je vše v rámci zákona, je u něj už do druhého dne služba zahájená. „To je velmi zajímavý výkon na pečovatelskou službu, která má 400 klientů v tak velkém městě,“ tvrdí Béla.

Dalším měřítkem je kvalita práce. Snahou je udržet ji na co nejvyšší úrovni. Špičkovou péči takzvaně „na jedničku“ musí poskytovat všechny pečovatelky. „Když se u klienta objeví dvě během jednoho dne, jedna dopoledne a druhá odpoledne, musí obě udělat práci stejně kvalitně, protože na sebe navazují,“ říká ředitel pečovatelské služby.

Každá návštěva u klienta, každý provedený úkon či poskytnutá služba, vše se pečlivě zapisuje do online systému. Ráno, v poledne i večer. „Naši práci hodnotíme denně. Když se objeví problém, hned o něm víme a okamžitě ho řešíme,“ upozorňuje.

Právě dokumenty vypovídající o kvalitě poskytované péče průběžně důkladně posuzoval také Královéhradecký kraj. Výsledek? Pečovatelské službě Trutnov udělil Cenu sociálních služeb. „Od správce sítě sociálních služeb, který vidí všechna čísla a pracovní výkonnost, má všechna fakta na stole a dokáže je vyhodnotit, nás to velice potěšilo,“ upřesňuje Roman Béla.

Ocenění se před třemi lety pečovatelské službě dostalo i od místního Rotary klubu. Mezinárodní organizace klade velký důraz na fakta, čísla a dokumenty. Hodnotila obecnou spokojenost s činností Pečovatelské služby Trutnov a bezprostřední reakce klientů. „Je zajímavé, že si nás jako podnikatelsko-občanské sdružení vyhlédli a jakým úhlem pohledu nás posuzovali. Ocenění od nich si vážíme stejně jako těch ostatních,“ tvrdí Béla.

Pečovatelská služba Trutnov se stará o více než čtyři stovky klientů. Jejich spokojenost je základní inspirací pro práci celého týmu. „Každý senior je svobodný, individuální člověk, který si zaslouží náš respekt. Je jedno, co má v životě za sebou. V danou chvíli je to náš klient a my se k němu budeme chovat maximálně profesionálně,“ připomíná ředitel.

Motto organizace se promítá i do výběru jednotlivých členů týmu. Nepečují ale jen o seniory, ale i o tělesně postižené. Protože za klienty jezdí pečovatelky samy, vyžaduje jejich práce vysoké odborné i lidské kvality.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace